poniedziałek, 16 kwietnia 2012

Fuksja rządzi !


Bardzo lubię ten kolor, zarówno we wnętrzach jak i na ubraniach. Mam tylko jeden mały problem  – czym się różni fuksja od amarantu ? Sprawdzałam nawet na forach i okazuje się, że na szczęście nie tylko ja nie widzę wielkiej różnicy. Szukałam i szukałam i tak naprawdę nie znalazłam precyzyjnej odpowiedzi. W Wikipedii podają: fuksja to intensywny odcień różu a amarant to różowoczerwony z odcieniem fioletu.  Strasznie skomplikowane! Trudno ! Widocznie fuksja od amarantu nie różni się wiele, więc dla jednych we wnętrzach, jakie pokażę, będzie fuksja, dla innych amarant, a jeszcze inni powiedzą że to „wściekły” róż.

Od razu uprzedzam, że dzisiejszy post jest długi, więc polecam tylko wytrwałym. Mały wstęp zatem: najpierw pokażę wnętrza, w których dominuje lub jest dodatkiem fuksja, a później dodatki w kolorze fuksji lub amarantu, jakie znalazłam w 4 sklepach. Zatem, jeśli ktoś chce w swoim domu poszaleć z fuksją, musi przeczytać cały post.
Wydawałoby się, że fuksja to taki kolor, który powinien we wnętrzu występować w małej ilości, jako dodatek, upiększenie, nie powinien dominować. Mit! Wszystko jest kwestią zachowania właściwych proporcji, połączenia odpowiednich kolorów.
Fuksja bardzo dobrze komponuje się z bielą, dla odważnych też z czernią. Mnie natomiast najbardziej podoba się w połączeniu z turkusem, czerwienią i fioletem.

Zanim pokażę wnętrza, obalę jeszcze jeden mit. Kolor ten można uznać za dość nowoczesny, pasujący tylko do nowocześnie urządzonych wnętrz. Nic bardziej mylnego. Właśnie we wnętrzach klasycznych, przełamanie tej harmonii kolorystycznej świeżą, wesołą fuksją/amarantem, daje super efekt. Sami zobaczcie !

Na początek kilka wnętrz, gdzie kolor ten będzie dość dominujący, zarówno we wnętrzach klasycznych jak i bardziej nowoczesnych.

Czy do  loftu pasują tylko szarości, biele, cegły, stal i beton. Czy, jeśli dodamy fuksję, będzie mniej "loftowo" :-)? Oceńcie sami...mnie się podoba. 

www.aparthamenttherapy.com



W tym eklektycznym salonie fuksja rządzi zdecydowanie, ale nie przytłacza. Pięknie na jej tle wypadają stylowe, turkusowe lampy.


www.elledecor.com


Tutaj dwa kontrastujące kolory - biel i róż w wyważonych proporcjach, których celem jest wyeksponowanie pięknych mebli i jelonka:-) 


www.twolittledickybirdsblog.com

Bardzo nowoczesna sypialnia, ale dzięki dominacji kolorystycznej fuksji, nie jest zimna, bezosobowa. Ta barwa wyjątkowo dobrze odnajduje się w sypialni. Wprawdzie nie lubię bajerów z halogenami i podwieszanymi sufitami, ale tapicerowany zagłówek w pięknym kolorze i tkaniny (fioletowa wykładzina, zasłony, poduchy i narzuta) zrehabilitowały to wnętrze. Jestem jednak przekonana, że sam zagłówek mniejszy o połowę, bardziej dopasowany wielkością do łóżka, bez tej kartonowo-gipsowej wnęki, do tego piękny żyrandol, wyglądałyby dużo lepiej.

A teraz fuksja/amarant jako dodatek, mocny akcent, który nawet serwowany
 w małej ilości dodaje wnętrzu charakteru, soczystości, energii i świeżości. To zdecydowanie bardziej moja bajka. Dużo trudniej jest urządzić takie eklektyczne wnętrze, ale za to jak fajnie się w nim  mieszka.

www.atticmag.com

  Co zrobić,kiedy mamy piękne, stare drzwi, których szkoda nam się  pozbyć, ale chcielibyśmy je bardziej unowocześnić. Albo malujemy je na biało lub w kolorze ściany (to nada im lekkości i ujednolici wnętrze) albo...robimy to, co widać na zdjęciu. Przyklejamy tapetę lub tkaninę -tutaj z klasycznym wzorem, ale w nowoczesnym, energetycznym kolorze. Jest efektownie i nietypowo ?

www.susanebrown.com

 I znowu moja ulubiona mieszanka stylów - klasyka i nowoczesność. Piękny klasyczny kominek, lustro, w którym odbija się  stary żyrandol, a cała reszta bardzo nowoczesna- proste półki i też klasyka ...designu - replika słynnego egg chair zaprojektowanego przez Arne Jacobsen’a w 1958 dla hotelu Radisson SAS w Kopenhadze. Można kupić takie repliki w polskich sklepach - ja znalazłam w Puffa shop.
Nie mogę nie napisać o kolorach - spokojny, wyrafinowany szary i świeży, lekki, wesoły róż. Majstersztyk !


www.aparthamenttherapy.com

Poniżej dwa podobne ustawienia - konsola, a na niej symetrycznie ustawione: na pierwszym zdjęciu lampy, na drugim świeczniki. Na pierwszym zdjęciu jest tyle pięknych elementów, że postanowiłam nic nie pisać, tylko pozwolić Wam podziwiać.

www.twolittledickybirdsblog.com
                                                     
www.ehomee.com

I jeszce kilka biało-fuksjowych połączeń we wnętrzach. Znowy mix klasyki
z nowoczesnością. Ten kolor chyba wymusza takie mieszanie stylów.
I fajnie !

www.home-designing.com
www.designoswojony.wordpress.com

        Zwróćcie uwagę na tę sypialnię - bardzo minimalistyczna, surowa,
 a poprzez piękne dodatki wcale nie jest zimna. Wnętrze aż bije spokojem, relaksem.

 

www.loveofinteriors.com
     
  Nowoczesna, balonikowa lampa w klasycznym wnętrzu. Lubię to !
         
www.twolittledickybirdsblog.com

Kilka propozycji z dodatkami w kolorze mocnego różu - mnie zachwyca lustro i tapeta.

www.twolittledickybirdsblog.com

Podoba Wam się ta sofa ?

 

         
                                    


Jedna mała karteczka w mocnym kolorze, a jak wiele zmienia !






Ponieważ Fuksja jest obecnie modną barwą, postanowiłam zajrzeć do kilku moim ulubionych sklepów i przyjrzeć się „fuksjowej” ofercie. Nie zawiodłam się.

Najpierw Zara Home
koc Baiocco

koc Lawrence


poduszka Roman

poduszka Saki
   





poduszki Damask

poduszki Damask bolster
  



poduszki Velvet

pled Marlene





                                   

podkładka Candida

 obrus Lucy

   




taca Italia
taca Paisley







obrus
wazon Silverton




 podkładki Sili Coaster 49.90

Teraz zobaczmmy wybrane akcesoria Home&You


poduszka Gabro
pościel Rossi


świeczniki FLOURISHES TALL


Wreszcie moja ukochana Ikea





dywan Alvine


Fotel Popptorp
pościel Emelina
sztuczne storczyki

konewki
osłonki



podstawka na świece
doniczka samonawadniająca






Na koniec, dla odważnych i tych z troszkę większym portfelem (chociaż znajdziecie tu też kilka wcale niedrogich rzeczy) sklep Impresje24.


barokowa komoda




fotel z serii Luisa
Stylowy fotel z pufą



Abażur Mukaki Studio

I jak Wam się podoba fuksja we wnętrzach ? A może to amarant ? Komentujcie, pytajcie. 



5 komentarzy:

  1. mi sie ta fuksja bardzo podoba, ale tak sie zastanawiam czy umialabym sama tak zaaranzowac pomieszczenie zeby to wygladalo dobrze. Dosc ryzykowne posuniecie dla amatorek :-))) najchetniej skopiowalabym stylizacje z kominkiem i rozowym fotelem!! super!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie też bardzo podoba się ta stylizacja i myslę, że taka "amatorka" jak Ty, na pewno by sobie z tym poradziła :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fuksja piękna jest! :-) Pytanie tylko jak przekonać swoją brzydszą połowę, że to również jego kolor... ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. zdecydowanie wolę fuksję w postaci dużej barwnej "plamy" dla ożywienia delikatnego wnetrza. Może to być: piekny fotel, sofa, lampy, poduchy, dywan itp

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam zamiar przemalować mój pokój, jest niewielki, dlatego myślę, że akcent kolorystyczny "fuksji" na ścianie sprawi dużo dobrego :) Mam tylko pytanie, z jakiej firmy można kupić farbę w kolorze intensywnej fuksji? Bardzo proszę o odpowiedź! Pozdrawiam, Ania

    OdpowiedzUsuń