środa, 9 maja 2012

Biała kuchnia to jest to - odsłona 2


Czy pamiętacie moje wczorajsze zachwyty na tą  kuchnią ? Postanowiłam tak na szybko sprawdzić, czy łatwo jest wykonać podobną ?
Czy łatwo i tanio :-).



Zacznę od mebli: nie będę polecać stolarzy czy firm projektujących i wykonujących zabudowy kuchenne - wiadomo, że każdy szanujący się stolarz, który robi kuchnie, taką wykona, czy to z drewna czy z mdf.

Oczywiście niezawodna IKEA ma w swojej ofercie podobne meble kuchenne, co oznacza, że za kilka tysięcy możemy mieć taką kuchnię w domu. Seria nazywa się Faktum, a w niej dwa rodzaje frontów, zbliżonych wyglądem do prezentowanej przeze mnie kuchni.

fot.IKEA

fot.IKEA

Pierwsze nazywają się Adel
 

       Drugie Lidingo
 
Mnie bardziej podobają się Adel, gdyż są proste i ...tańsze. Czyż nie uważacie, że są śliczne ? Tak naprawdę całkiem niedrogo mamy meble do kuchni, a jeśli fronty nam się znudzą, zawsze możemy zmienić na nowe. Oczywiście te fronty nie są z mdf-u czy drewna, tylko z płyty pilśniowej, ale wyglądają naprawdę ładnie - tym bardziej nie szkoda, jak się znudzą czy popsują. 

Do tego w IKEI można też dokupić blat drewniany i wszelkiego rodzaju dodatki, nawet sprzęt AGD, a także, jak widzicie poniżej, piękne uchwyty. Jest też wyspa ! Niestety, jeśli chcemy blat granitowy, musimy zamówić u kamieniarza :-)
 
Tyle o meblach, teraz ściany. Wiem dokładnie, jakich farb użyto na ścianach i meblach. Był to oczywiście Benjamin Moore -  Rockport Gray HC-105 (ściany). Gdyby ktoś robił meble na zamówienie, to podam, że kolor szafek to też Benjamin Moore -  White Dove OC-17 .


Na szczęście ta marka jest obecna w Polsce - jest ona dość droga,
ale w przypadku farb warto zainwestować w te dobrej jakości.

Największy problem, oprócz oświetlenia i zasłon, miałam ze znalezieniem płytek. Niestety, nie znalazłam białych płytek -cegiełek w ofercie naszych producentów. Nie wiem, może za słabo szukałam. Paradyż oferuje białe, ale w kwadracie. Kolekcja nazywa się Ton Bianko 9x8 mm. Zdjęcie poniżej, słabo widać, bo to biel.


Na pewno takie idealne cegiełki, lekko wypukłe, błyszczące ma Villeroy & Boch. Niestety drogie, ale to zakup na długo, rzadko kiedy wymieniamy płytki, więc może warto zainwestować. Zwłaszcza, kiedy zaoszczędzimy na kuchni ;-). Znalazłam też cegiełki w ofercie firmy Grazia - kolekcja Melange. Podobno są w Polsce.


A teraz ubieramy okna. Rolet bambusowych jest dużo - mnie spodobała się ta mata bambusowa, którą można kupić w sklepie Twoje Rolety. Jeśli chodzi
o zasłonki w kolorze żółtym...tragedia ! To, co oferują nasze sklepy internetowe woła o pomstę do nieba ! Znalazłam taką delikatną krateczkę
w Dekoria, aczkolwiek też nie jestem przekonana.


   

Z oświetleniem miałam ogromny problem, gdyż w naszych sklepach klasyczne oświetlenie jest po prostu okropne. Przeszukałam chyba kilkanaście różnych sklepów i nic, co byłoby klasyczne i eleganckie (podobne do tych lamp, jakie na zdjęciu). Nowowczesnego oświetlenia (czytaj chrom i szkło) mnóstwo, ale coś ładnego, bardziej klasycznego... jak szukanie igły w stogu siana. Znalazłam takie proste lampy, bardzo delikatne, które myślę, iż mogłyby pasować do tej kuchni. 



Eglo Romy, 356,90, Elektromag

lampa Milagro, 135 zł, Elektromag

 A teraz najprzyjemniejsza część,  mianowicie dodatki :-). Starałam się wybierać te w kolorze żółtym, trochę stalowych i drewnianych.


 
czajnik Morphy Richards, 387 zł, 1002 drobiazgi

czajnik Eagle, 58,60 zł, 1002 drobiazgi

podkładki applique, 15 zł, Home&You
podkładka Crochet, 15 zł, Home&You 
                       


chlebak, 226 zł, Galeria Limonka
ściereczki z podstawką Eva Solo, Czerwona Maszyna
farfalla lampion, 15 zł Home&You

poj.na sól i pieprz, 218 zł, Czerwona Maszyna


taca, 69,90 zł, Zara Home
łapki do garnków, 7,99 zł 2 szt.,IKEA


misa Simplice, od 59 zł do 79 zł, Home&You

misa blanda, 29,99 zł, IKEA
zegar Round, 49 zł, Home&You
tarka do sera Green, 59zł, Duka


wyciskarka do cytryn, 12,99 zł, IKEA

Uff! Wcale nie było łatwo. I jak wam się podoba ? Jest późno, więc życzę pięknych snów z białą kuchnią w roli głównej !
   


8 komentarzy:

  1. Białe cegiełki - "idealne i wypukłe" nie dalej jak miesiąc temu kupiłam na Jagiellońskiej :) Hiszpański producent, ale nie pamiętam dokładnej nazwy... Cena bez tragedii - na pewno tańsze niż Villeroy, bo ok. 100zł/m2.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki bardzo. Dopiszę tę informację do postu. Gratuluję dobrego gustu !

      Usuń
  2. Piszesz o tych białych kuchniach, piszesz.... Moze kiedys sie przekonam. twoje propozycje sa kuszace :-) Jedyny problem to taki, ze jesli ktos (ja) nie jest przekonany do IKEA, to wybor wsrod pozostalych producentow jest bardzo trudny/maly. Sa firmy ktore maja piekne kuchnie ale w cenach ok. 50tys. IKEA jest ladna ale jakos nie wierze w ich jakosc jesli chodzi o meble. Dodatki , male meble , tkaniny OK. Czy znajdziesz producenta ktory ma fajne kuchnie w rozsadnej cenie ? I nie mowie o BRW ;-) tylko o takichklimatach o jakich piszesz na blogu. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myslę że najlepiej znaleźć dobrego stolarza, który specjalizuje się w kuchniach. ja takiego miałam, kiedy urządzałam moją kuchnię. niestety ponoć już nie robi kuchni. BRW też nie lubię:-).

      Usuń
  3. Wszystko prezentuje się wspaniale.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kuchnia imponująca swą subtelnością. Myślę, że taka kuchnia to marzenie każdej kobiety.

    OdpowiedzUsuń
  5. kupiliśmy właśnie mieszkanie, w który chciałabym mieć kuchnie białą, z drewnianym blatem i cegiełkami (niekoniecznie białymi). niestety Ikea już parę razy mnie zawiodła, więc nie chcę znowu ryzykować- choć białe kuchnia z ikea jest wymarzoną dla mnie. od jakiegoś czasu szukam firmy, bądź stolarza, który by sprostał moim oczekiwaniom i jest to strasznie trudne. mam nadzieję, że w końcu mi się uda...a Twój blog odkryłam niedawno i przeglądanie go sprawia mi ogromną radość (choć moje dziecko bardzo mi to utrudnia:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń