sobota, 13 października 2012

Zachwycam się szewronem we wnętrzach !

Szewron to jeden z moich ostatnich zachwytów, jeśli chodzi o wzory.
W moich postach wielokrotnie pokazywałam ten wzór. Tym razem poświęcę szewronowi osobny artykuł, gdyż naprawdę w pełni na to zasługuje.

A co to jest  ten szewron? W naszym słowniku zapisanych jest 12 definincji tego słowa.
2 najpopularniejsze z nich to:
  • Naszywka na rękawie munduru wojskowego, w kształcie litery "V".
  • Tkanina o splocie skośnym czyli jodełka.

źródło
  No właśnie i te wzór jodełkowy robi furrorę w Stanach, przede wszystkim
w tkaninach, ale nie tylko. U nas robi furrorę na blogach, ale
w sklepach tak średnio. A szkoda, to bardzo fajny i dający duże pole do popisu wzór. W Polsce szewron /jodełka, swego czasu bardzo popularny wzór układania parkietu. Sama miałam parkiet
w jodełkę
w moim pierwszym mieszkaniu.

źródło

Taką najwiekszą zaletą szewronu jest jego uniwersalność. Pasuje zarówno do wnętrz klasycznych, jak i nowoczesnych; może być stosowany na poduchach, pledach, dywanach, ale też obrusach, zasłonach. Szewron występuje też
w dekoracji ścian, mebli (tapety, naklejki, szablony).

Szewron jest fajny, ponieważ jest lekki, zabawny, wnosi do wnętrza poczucie humoru, dlatego tak mi się podoba. Ale dość tej pisaniny. Przekonajcie się sami ! Najpierw kilka dowodów na wszechobecność tego wzoru nie tylko w dekoracji wnętrz. Muszę przyznać że ta portmonetka mnie totalnie zachwyciła ! Chcę jej !


źródło



A teraz już jak to wygląda w praktyce, czyli we wnętrzach. Najpierw kilka inspiracji, gdzie szewron zastosowano na dywanach. 
 
źródło


źródło


źródło

źródło


źródło

Największe możliwości wykorzystania tego wzoru w dekoracji wnętrz to oczywiście tkaniny. Jak zapewne wiecie, ja tkaniny uwielbiam. To jeden z tych elementów, które tworzą duszę domu, dlatego m.in. ten wzór tak bardzo mi się podoba.


źródło


Poniżej mamy bardzo klasyczne wnętrze i narzuta z czerwonym szewronem. Pomimo, iż jest zdecydowanie bardziej nowoczesny, świetnie się komponuje
z całością.  

źródło


I zupełnie inne wnętrze, chociaż w podobnej kolorystyce. Fajnie, ale jak dla mnie te pasy to trochę too much :-). Co innego zasłony! Rewelacja!


źródło

 No i moje ukochane poduchy ! Ta aranżacja pokazuje nie tylko, jak pięknie ten wzór wygląda i na ścianach i na suficie i na poduchach. Ja zachwycam się się przede wszystkim gamą szewronowych kolorów! Zwróćcie jeszcze uwagę; na niektórych poduszkach wprowadzono zwierzęce motywy - wygląda to zawodowo ! Ja zdecydowanie jestem na tak !

źródło
 Bardzo klasyczne wnętrze a w nim piękna sofa obita tkaniną z szewronowym wzorem. Świetne przełamanie tej trochę nudnej klasyki. Dzięki niemu to wnętrze staje się bardziej "udomowione".


źródło


Bardzo popularnym zestawieniem kolorów, jeśli chodzi o szewron to czerń z bielą. Ja akurat nie przepadam za takim zestawem, ale jak zwykle wszystko zależy od całości aranżacji. Tutaj mamy kozetkę obitą tkaniną, na niej śliczne pastelowe poduchy. Całość świetna !  


źródło

Dla tych, którzy mają stary stolik czy kozetkę i chcieliby ją zmienić, oto link do toutorialu.- tutaj  
Było tak:


Jest tak :-)



Samemu można też odnowić schody :-)
źródło


Na koniec zobaczcie, jak cudownie ten wzór można pokazać w pokoju dziecięcym. 
 
źródło
Można też tak :-)
źródło

Osobny post poświęcę temu wzorowi na ścianach. Dzisiaj tylko zajawka.


Jak zrobić taki wzór - zapraszam tutaj  Sabbe Interior Design.


Czy udało mi się rozkochać Was w szewronie ? :-)

 A to będzie moja dynia w tym roku :-)
źródło


Pozdrawiam!

8 komentarzy:

  1. ja stanowczo sie z nim oswajam jeszcze.. choc bliski paskom ktore kocham.. to jeszcze szewron nie skradl mego serca.. choc na tych zdjeciach widziałam kilka fajnych momentów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja jak zwykle podziwiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jak najbardziej podzielam fascynację szewronem, przymierzam się do kilku szewronowych gadżetów w moim pokoju :):)

    OdpowiedzUsuń
  4. No popatrz... W odpowiedzi na Twój post Natasza Urbańska wystąpiła w swetrze z szewronowym szlaczkiem w dzisiejszym "Dzień Dobry TVN" ;-))
    http://dziendobry.tvn.pl/video/natasza-urbanska-tworzy-wlasna-marke-ubran,1,newest,62989.html

    Monisiu, pamiętasz jeszcze o Nowej Anglii? :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chcę mieć dywan w ten wzór. Ale nigdzie nie mogę go znaleźć. Proszę o podpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo bym chciała mieć taki dywan, ale nie wiem gdzie mogę go zakupić. Proszę o podpowiedź. Z góry mówię, że farbować sama nie będę :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy trend. Moim zdaniem kanapa wygląda świetnie, akurat w tym przypadku szewron sprawdza się doskonale :)

    OdpowiedzUsuń